søndag 5. september 2010

Et reisebrev fra Japan!


















Da er ferien over for denne gangen og man er tilbake igjen til Norge. Har bare ikke hatt tid til å blogge, da den første uken etter ferien ble tilbringt på skolebenken med eksamen. Vi var så heldig å få et par dager i Japan når vi var på ferie. Og for et spennende land! Skulle gjerne hatt flere uker der. Av alle de asiatiske land jeg har besøkt så er Japan det landet som er mest gjennomført. Pent og rent overalt:) Problemmet kan være kommunikasjon...da det er veldig få som snakker engelsk. Men vi var forberedt, så vi hadde skrevet ut på nettet en del ord, som tog buss og hotell. Så det gikk bra! Vi besøkte Osaka og Kyoto. I Kyoto besøkte vi  Keiserpalassene. Vi rakk ikke alle, men 2 stykker fikk vi oss. Kyoto var opprinnelig hovedstaden i Japan tils det ble omgjort til Tokyo. Osaka er også en million by og er full av skyskrapere! Dessverre så var tiden knapp da jeg gjerne ville ha sett mer! Men vi koste oss veldig den tiden vi hadde. Ellers så utrolig godt å være hjemme igjen og jeg har tenkt å sette i gang med noen prosjekter i høst:) Ønsker dere alle en fin søndag!

10 kommentarer:

  1. Hei, Linda!! Wow! For en spennende og innholdsrik sommerferie du og din famile har hatt!! Mange flotte feriebiler!! Har aldri vært i Japan, men min mann reiser OFTE til Japan i jobbsammenheng, så jeg har sett mange lignende bilder;) ... hvem vet - kanskje jeg kan få bli med neste gang?! Det hadde definivt vært spennende!

    Klem klem
    ANETTE

    SvarSlett
  2. Heisann!
    jeg dumpet innom bloggen din via en annen blogg - og da jeg så ordet JAPAN måtte jeg jo inn & lese!!
    For en fantastisk tur dere må ha hatt! Helt missunnelig jeg!
    Har ikke vært verken på Philippinene eller i Korea, men min kjære har store ønsker om å ta en jorden rundt tur om noen år...
    Vi var i Japan for 4 år siden, og det er et av de flotteste og mest spesielle landene jeg har vært i. Vi reiste rundt der i litt over 3 uker, og det var magisk. Vi skal tilbake!!!

    takk for flotte reisebrev, skal huske på å komme innom her når vi planlegger den store turen;-)

    Klem fra størstepia

    SvarSlett
  3. Ah, det gode liv! Blir litt sjalu jeg altså! Hihi... ;)

    SvarSlett
  4. Hjärtligt välkommen tillbaka till "civilitationen" ;) !!! Vilken underbar och lång resa du och din dotter gjort!!!!

    Lycka till i skolan och med examen!!!!!

    SvarSlett
  5. Japan ser ut til å være et flott land, jeg har ei venninne som bor der:)
    Ha en fin kveld.

    klem fra marilyn

    SvarSlett
  6. Nei men, er du tilbake? :) Jeg trodde nesten du hadde tatt tipset mitt om å bli på andre siden av verden. ;)
    Høres ut som dere har hatt en kjempespennende ferie. Håper det gikk bra på eksamen også!

    Stor klem

    SvarSlett
  7. Er alt bra med deg? Jeg er jo en ivrig følger av bloggen din, men nå er det stille fra deg. Håper i alle fall at alt er bra.
    klem

    SvarSlett
  8. Hei. Savner deg vennen! Håper alt står bra til med deg!!!! Stor klem

    SvarSlett
  9. For en ferie dere vært på. Så herlig. En vakker dag kanskje jeg selv er så heldig at jeg kommer dit.
    :)

    SvarSlett
  10. KÄRA LILLA LINDA, VAR ÄR DU??? SAKNAR DIG!!!!
    äR ALLT OK??? JAG HAR VARIT SÅ OROLIG, NÄR JAG INGET HÖRT AV DIG!!!!

    EN KJEMPE STOR KELM FRA PIA!

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails