torsdag 24. september 2009

Tomt..



Det er litt rart dette med et brudd. For når man har bodd sammen med hverandre i mange år så har man samlet seg opp en del. Så det er ikke bare inni seg selv man føler seg litt tom. Det blir også tomt i huset.....en liten påminnelse på at nå begynner et nytt kapittel i sitt liv. For det ble jo ikke helt sånn man han hadde tenkt det.....Man har blitt vant med å ha visse saker og hjelpemidler rundt seg, som nå er borte sammen med den man levde med. Og det er litt rart at man er såpass et vanedyr, at man ikke tenker på det før man trenger det. Og da tenker man, å ja, det har jeg jo ikke mer. Men så tenker jeg, dette er bare ting og ting er ikke viktig. Det viktigste er at vi har det bra!
Men jeg må si at det irriterer meg at jeg aldri gadd å lære meg ting.....som å bytte dekk på bilen...hvorfor er ikke det obligatorisk når man skal ta førekort? Gud forby at jeg punger dekket på bilen på en øde vei.....det kan bare ikke skje.
Og hvorfor lærte jeg meg ikke å fyre i peisen??? Hallo...de fleste kan jo det, men jeg bare lot mannen ta seg hånd om det...så nå må jeg ta meg et fyre i peisen kurs, ellers så fryser vi ihjel til vinteren...
En annen ting er å rygge med henger...aldri giddet å bry meg om det. Har jo hatt en mann som fikset det;) Så nå må jeg ta av hengeren og snu alt opp ned for å så sette på....må vel gå et kurs der å tenker jeg meg!
Og oljefyrings apparatet i huset, aldri giddet å bry mine små grå med det! Har ikke peiling på hvor av og på knappen er engang...dropper kurs der, for jeg kaster den heller ut....
Men det heter seg jo at man lærer så lenge man lever;) Og nå skal jeg i hvertfall lære meg ting jeg ikke kan!
Bildene jeg viser er ifra et av soverommene her i huset. Her skal jeg male og flytte inn etterhvert, mens jeg pusser opp mitt eget... Ellers så ønsker jeg alle en fin kveld. Måtte bare dele litt frustrasjon og tanker med dere i kveld. Håper det går bra...

9 kommentarer:

  1. Det er tøft medan det står på, men du lærer deg etterkvart:)
    Lykke til, eg tenker på deg...

    ANita

    SvarSlett
  2. Det høres tøft ut. Håper du kommer styrket ut av det.
    Kan ikke og skifte dekk og mye annet som bare mannen i huset kan. Det er dumt,men det har bare blitt sånn.

    ha en fin kveld

    SvarSlett
  3. Åh snuppa. Jeg skal si deg en ting... Dette kommer til å gå så bra. Redselen for å pungtere bilen går etterhvert over. Men det er lurt å prøve seg. Ha med deg noen som kan gi deg hint og råd så prøver du å skifte. Å fyre i ovnen er teknikk og det finner du også fort ut av. Små opptennings briketter er geniale og du trenger som regel bare en. Når du greier disse tingene.... Så kommer du til å bli stolt av deg selv. bare vent å se du. Å rygge henger synes jeg er litt verre men jeg har gjort det. Øvelse gjør mester, så du fikser nok det også. Vi jenter gjør oss ofte avhenige av mannen på noen områder, men jaggu så kan vi greie det selv.
    Jeg heier på deg, Stå på.

    Stor oppmuntings klem ;)

    SvarSlett
  4. I butikken, Stabbursbua er det masse som ikke er i nettbutikken. Det er bare såå mye flott der, så hvis du bestemmer deg for å dra dit så får du stikke innom meg på "kaffe" ;)

    Ha en flott kveld.
    Åja, hva fant du som du likte??

    SvarSlett
  5. Uff, samlivsbrudd er ikke lett. Det vet jeg. Men det vil gå bra og man lærer nok etterhvert.
    Man lærer jo så lenge man lever :)

    Klem fra meg..

    SvarSlett
  6. Det greier du !!!Du er sterker og flinkere enn noen mann du har hatt !!

    Klkem

    SvarSlett
  7. Hei , leser at livet ditt har tatt en sjelden ønskelig sving ... MEN det er jeg helt sikker på at går seg til, må bare venne seg til den nye tilværelsen. Lykke til ;O)

    SvarSlett
  8. Huff av meg, det høres veldig trasig ut;o( Har du fri en liten stund, så kan du komme på kurs hos meg;o)Var en racer på dekkskift, og har vært speider;o) Traff ikke mannen min før jeg var 30, så jeg er egentlig ganske "skjølhjulpen", selv om det til tider er mye lettere å bare overlate det til gubben;o)
    Ha en fin helg fra i morra;o)
    Klem
    Linda;o)

    SvarSlett
  9. Du er inne på noe, man er jo vanedyr å lærer seg jo leve etter det man har der og da. Det har jeg tenkt på noen ganger selv at jeg prøver se det positive i at jeg har vært singel selv om det har vært stusslig, at jeg vet jeg klarer meg selv og lever på min måte. Nå har jeg jo fått meg kjæreste men skulle han flyttet inn her måtte jeg jo snudd om på ganske mye å lært meg leve på en annen måte igjen. Å du vet, da man har vært singel lenge blir man sær sær sær!!!
    Så det er både bra og ikke bra begge måtene vi to f.eks har levd på, noe godt kommer det ut av begge. Du får si til deg selv at din erfaring nå er at du faktisk vet hvordan det er å leve 2 stykker sammen, det vet ikke jeg:( snufs...

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails