tirsdag 28. april 2009

Ikea..til glede og besvær!!!!Og en beklagelse!!!!


Nå er det like før kjøkkenet er ferdig.....mangler kun fliser over stekeovnen, noe jeg maser på far i huset på å gjøre....dessverre har det også tatt litt lengre tid med litt hjelp i fra Ikea.....skal absolutt ikke disse Ikea her, for jeg kommer alltid tilbake, de er utrolig kjekke å ha så lenge alt er der. Men jeg må si at jeg heller foretrekker mindre møbel forretninger med service og mindre køer....der man kan i ro og mak titte på møbler uten å få familie konflikter, fulle varevogner og lange køer.....
Uansett tilbake til min nyeste erfaring med ikea....Ettersom vi har malt kjøkkeninnredningen trengte vi ny håndtak. Og ettersom prisen var avgjørende falt vi får noen rimelige håndtak! Så etter jobb så kjører jeg innom....løper igjennom hele varehuset og finner 6 x2 håndtak....hmmm....de er utsolgt så klart!!! Så jeg sjekker nettet noen dager og ser at de har fått inn noen flere etter noen dager igjen!!!Så jeg svinger glad og fornøyd innom etter jobben, løper igjennom(må nemlig løpe pga køen som vokser på veien hjem)og finner HELE 2x2 håndtak!!!! Griper tak i en av de ansatte og får beskjed at håndtakene er forventet inn i uke 27. Uke 27?????????? Men dere har jo en hel haug på Slependen...Ja svarer hun søtt, du kan jo reise ditt!!! Ja DIT SOM ER PÅ DEN ANDRE SIDEN AV BYEN OG KØ HELE VEIEN HJEM OG TILBAKE!!!!Da er jo ikke jeg hjemme før klokken midnatt!!!!
.
.
Så jeg gir opp og skrur opp håndtakene der de på en måte trengs mest......Men så skal far i huset til Oslo, og jeg ser mitt snitt!!!Jo a, han kan reise dit og kjøpe resten av håndtakene......når han er godt på vei ringer jeg og spør om vi ikke skal kjøpe 4 nye kjøkkenstoler??? Og far er fornøyd om dagen(han var nemlig på vei til Oslo for å se på den nye bilen han har kjøpt)så han sier ja...Så han får tak i håndtak og 4 stoler...men så ringer han meg og sier at de trekkene jeg ønsket meg var utsolgt. Så kanskje jeg kan stikke innom Furuset å kjøpe dem der etter jobb......ha ha ha....jo da, men nå har jeg begynt å skjønne systemet. Så jeg sjekker på forkant hvilken reol de ligger på nettet. Løper inn og tar så klart selvbetjening kassa (for den har jeg lært meg nå) og er ute på 10 min!!!!NY REKORD!!!!!
Så da har vi ENDELIG ALT!!!!!
.
.

Vi får satt på håndtak og på søndagen skrur far i huset stolene sammen....MEN TIL STOR FRUSTASJON FULGTE DET IKKE MED SKRUER I DEN ENE PAKKEN(stolene altså...) Det var nemlig de siste 4 stolene han hadde tatt og den ene esken var åpen, men han var mest opptatt å telle deler og bein at han glemte å se etter skruene......Så i går etter å ha ringt kundeservice(over 10 min å komme igjennom) for å høre hvor jeg skulle henvende meg, så var jeg tilbake igjen........... Stod der i over 15 min før det endelig var min tur (da hadde allerede en fyr sniket seg i køen og tålmodigheten min var tynnslitt.......tross alt så vokste bilkøen på utsiden.....) Hun måtte be en av de andre ansatte å finne skruer noe som tok yttligere 5 min.... Og da han endelig kom tilbake, så fikk jeg beskjed; DESSVERRE VI HAR IKKE ALLE SKRUENE DU TRENGER......HÆ??????HVA GJØR JEG DA????????Da må du få en av disse jentene å bestille skruer til deg!!! Så du mener at jeg skal trekke en ny kø lapp for å stå her yttligere 15-30 min til (for i mellomtiden hadde det så klart kommet flere mennesker)?????? Ja, svarte mannen, ellers så kan du jo prøve å få henne som betjente deg om å hjelpe deg når hun er ferdig med dem hun har nå!!!!JAVEL SVARTE JEG, MEN SKRUENE SKAL JEG HA, SÅ KAN JEG I HVERT FALL FÅ SKRUDD DEN NESTEN SAMMEN!!Ja, men det er jo ikke nok svarte han, men da hadde jeg allerede snudd meg!!!! Så jeg begynte å gå mot hun som hjalp meg, da jeg oppdaget at hun stod med et ektepar med halve kjøkkenet i retur.........

.
.
DA GIKK DET EN FAEN I MEG OG JEG BESTEMTE MEG Å TA SAKEN I MINE EGNE HENDER!!!!Så jeg gikk inn mellom reolene, fant stolen vi hadde kjøpt, TOK OPP PAKKEN, DRO UT HELE STOLEN MENS JEG LÅ PÅ ALLE 4 PÅ IKEA GULVET, SKRUENE LÅ SÅ KLART HELT I BUNN, SÅ JEG MÅTTE ENDEVENDE ESKEN.......FIKK TAK I SKRUENE, SLANG DEM I VESKA MI, LA TILBAKE STOLEN OG SLANG SKRUENE SOM JEG HADDE FÅTT OPPE PÅ PAKKEN!!!!!!!Alt dette mens 5 Ikea ansatt stod 10 meter unna, men de så vel kanskje at jeg var helt VILL I BLIKKET eller så brydde de seg ikke!!!!!Uansett så hadde jeg endelig skruene i boks og jeg tok med meg 2 lack hyller I FORBIFARTEN som jeg betalte for å gikk!!!! Det som virkelig hadde toppet historien hadde vel vært at jeg hadde blitt tatt for tyveri for en pakke skruer!!!! Men jeg kan levende forestille meg at den pakken med skruer som vi manglet, ble tatt på samme måte!!!!!
Uansett, så beklager jeg Ikea!!!! Jeg skulle ikke ha forsynt meg med pakken!!!!MEN JEG ANGRER IKKE!!!!! Ha en fin kveld alle sammen;O)

3 kommentarer:

  1. Hei. Jeg jobber på IKEA og kan ikke annet enn å beklage din opplevelse på vegne av IKEA. Jeg skal ikke prøve å forklare/bortforklare noen ting. Håper vi ser deg på IKEA igjen og at du får en bedre handleopplevelse da.
    Hilsen Tiril

    SvarSlett
  2. Au.... Jeg som skal bestille kjøkken til huset jeg pusser opp......

    SvarSlett
  3. Jeg er ikke skremt av IKEA, og kommer igjen!!!!Men måtte bare dele historien med dere:O)

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails