tirsdag 10. februar 2009

Prosjekt trapp...


Her er mitt prosjekt om dagen....eller skal jeg si årsverk!!!! Av en eller annen grunn(er så mye mer moro å blogge, se på tv, rydde og finne på 1000 andre unnskyldninger) så tar det utrolig laaaang tid......Jeg har faktisk grunnet den nå da, så nå gjenstår pussing, akryl foging(trappa var egentlig åpen, men vi har lukket trinnene) og så klart 2 eller 3 strøk med maling.....Alt er så klart kjøpt inn, så unnskyldingen min er å finne på andre unnskyldninger......(til mitt forsvar så står denne trappen innerst i huset så vi bruker ikke denne trappen så mye) Men etter jeg entret denne blogg verden, så er jeg så IMPONERT av alle dere flinke sjeler, så jeg føler virkelig presset på meg!!!!! Så til helgen....ja da har jeg en date med trappa.....og jeg får stå for vinen;O)







6 kommentarer:

  1. Kjedelig ja...men så blir det så artig etterpå!
    Har malt trappa vår vi også. det var gulvbelegg i den som først måtte av, og det satt veldig godt! Deretter måtte den slipes.
    Trappa trenger et strøk til. Men når skal det gjøres? Trappa er jo i stadig bruk....

    SvarSlett
  2. Det er bare og kaste seg i det; går ikke så lange tia.... Selv malte jeg trappen i vårt tidligere hjem på etpar dager. Når du ser resultatet av første strøket, tipper jeg du gleder deg til alt er ferdig, og bare venter på å sette i gang igjen mens malingen tørker...
    Lykke til;)

    SvarSlett
  3. Du kommer til å bli veldig fornøyd med resultatet. Malte trappen vår for en stund tilbake. Hører på lydbøker, da glemmer jeg at jobben er litt kjedelig.Lykke til.

    SvarSlett
  4. Den blir heilt sikkert kjempefin:)
    Me malte trappa vår for nokre år sidan, stor forskjell. Men me har opne trinn, kunne godt tenkt meg å få lukka dei. Men har ikkje peiling på korleis... Nokre tips?

    Ha ein flott kveld.

    SvarSlett
  5. Jeg er veldig heldig å ha en snekker som mann....men det vi gjorde som faktisk ble veldig billig var å måle åpningen på trinnet og tykkelsen på hva vi kunne bruke, så kjøpte 36x148 bordplank på obs....!!!Men dere må sjekke opptrinnet, for å finne ut hva høyden er der. Det lønner seg ikke å kjøpe for tynne bord da det lett blir lyd i trappa. Normalt så er det den standaren vi kjøpte på trapper, for en standard trapp pleier å være 17 cm mellom hvert trinn!!! Mannen min målte etter på hvert trinn å tilpasset lengden. Men du må beregne å fuge litt etterpå! Håper du forsto hva jeg mente. Planken kjøpte vi på obs for en billig penge...Hvis du lurer på noe mer, så bare pør, så spør jeg mannen min igjen...ha ha ha

    SvarSlett
  6. gleder meg til å se etterbilder av trappa og stolene:D
    ang stoff til stol så har de jo en del fint stoff på stoff og stil;)

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails